[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jeżeli musisz wprowadzić zmiany, wprowadzone zostaną w jednym miejscu.Różnice między ActiveX EXE i ActiveX DLLGdy tworzysz komponent ActiveX w Visual Basicu, możesz utworzyć ActiveX EXE albo ActiveX DLL.Jaka jest różnica?Komponent ActiveX w postaci pliku EXE posiada własną przestrzeń procesu oddzielną od wywołującej go aplikacji.Wywołania z aplikacji są przesyłane pomiędzy procesami do komponentu.Jest to wolniejsze niż gdyby komponentActiveX był wykonywany w tym samym procesie.Zaletą ActiveX w postaci EXE jest to, że jeżeli załamie się,wywołująca go aplikacja może dalej działać.Komponent w postaci biblioteki DLL wykonywany jest w tej samej przestrzeni procesu co wywołująca go aplikacja.Ponieważ nie zachodzi komunikacja międzyprocesowa, szybkość wykonania jest wyraznie większa.Jeżeli jednakkomponent spowoduje błąd, zostanie zatrzymana cała aplikacja.Najczęściej jednak będziesz korzystać z komponentów wbibliotekach dynamicznych.ActiveX DLL jest wykonywany przez ten sam proces, co wywołująca goaplikacja Accessa.Dlatego ActiveX DLL jest wyraznie szybszy niż Ac-tiveX EXE.Tworzenie komponentu ActiveXAby utworzyć komponent ActiveX odgrywający dzwięki, uruchom Visual Basic.W oknie dialogowym New Project,pokazanym na rysunku 20.1, wybierz ActiveX DLL.Rysunek 20.1.Wybór ActiveX DLLw oknie New ProjectGdy projekt zostanie otwarty w IDE, zauważysz jeden moduł klasowy nazywany Class1.W oknie Project Propertieszmień nazwę modułu na cSound.366Część VI f& WspółoperatywnośćOtwórz w Accessie aplikację z rozdziału 11. Tworzenie obiektów z modułów klas.mdb.Otwórz moduł cSound i w trybieprojektowania skopiuj jego zawartość do schowka.Wróć do projektu w Visual Basicu i wklej całą zawartość do okna kodumodułu cSound w sposób pokazany na rysunku 20.2.Rysunek 20.2.Kopia cSoundw oknie modułuklasowegoW oknie Project Properties można znalezć właściwość Instancing.Jej domyślną wartością jest MultiUse.Ponieważkomponenty ActiveX zawierają moduły klasowe, można tworzyć wiele egzemplarzy danej klasy.Dzięki temu pojedynczymoduł kodu może być użyty wiele razy.Jeżeli właściwość Instancing jest ustawiona na MultiUse, aplikacja Accessamoże tworzyć obiekty dzwiękowe przy użyciu tego komponentu.Jeżeli programy będą kilkakrotnie żądały utworzeniaobiektu, zostanie utworzony tylko jeden.Zmniejsza to zużycie pamięci, ale jeżeli wystąpi drugie żądanie dostępu do obie-ktu, program zostanie wstrzymany aż do zakończenia obsługi wcześniejszego żądania.Najczęściej używana jest domyślnawartość MultiUse.Istnieje sześć ustawień właściwości Instancing.Ponieważ w tym roz-dziale skupimy się na programowaniu dla potrzeb Accessa, nie będą oneszczegółowo opisane.Dodatkowe informacje znajdują się w pomocy doVisual Basica.Następnym krokiem jest modyfikacja właściwości projektu.Wybierz Project1 Properties z menu Project.Na zakładce General w oknie Project Properties (rysunek 20.3) wprowadz nazwę projektu cSoundObject (nazwa projektunie może zawierać spacji).W polu Project Description wprowadz opis projektu np.: Obiekt cSound.W polu tym mogąwystępować spacje i jest to nazwa, która pojawi się w oknie References podczas ustawiania odwołania do komponentu.Na zakładce Make w oknie właściwości projektu, która pokazana jest na rysunku 20.4, można podać numer wersji.Dobrzejest zaznaczyć pole wyboru Auto Increment, co spowoduje, że za każdą kompilacją komponentu zostanie wprowadzony nowynumer wersji.Rysunek 20.3.Zakładka Generalokna właściwościprojektu367Rozdział 20.f& Użycie Visual Basic z Access emRysunek 20.4.Zakładka Makewłaściwości projektuW części Version Information można wprowadzić nazwę, informacje o prawach autorskich, nazwę produktu i inneinformacje.Pozostałe ustawienia nie muszą być zmieniane w tym przykładzie.Na zakładce Compile, która jest pokazana na rysunku 20.5, domyślnym ustawieniem jest Compile to Native Code.Zwyklenie będziesz musiał zmieniać tego ustawienia.Jeżeli zmienisz na Compile to P-Code, program będzie wolniejszy, alekomponent będzie mniejszy.Szczegółowy opis ustawień na zakładce Compile znajduje się w pomocy Visual Basica.Rysunek 20.5.Zakładka Compilewłaściwości projektuNa zakładce Component, która pokazana jest na rysunku 20.6, domyślnym ustawieniem jest Project Compatibility
[ Pobierz całość w formacie PDF ]