[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Makropolecenia przedstawione w tabeli 1.4 mogą byćdefiniowane w pliku kartoteki.6.Uruchom program usługowy do budowania.Jeżeli, przykładowo, katalog1 i katalog2zostały wyszczególnione w makropoleceniu OPTIONAL_DIRS, to polecenie brzmibuild -cZ directory1directory2.Tabela 1.2.Makropolecenia użyte w pliku zródłaMakropolecenie FunkcjaTARGETNAMEOkreśla nazwę budowanej biblioteki.TARGETPATHOkreśla nazwę katalogu docelowego dla wszystkich produktówbuild (plików EXE, DLL, LIB, itd.).Polecenie build tworzypodkatalogi wyłączne dla platformy w tym katalogu.Zauważ, żepolecenie build zawsze tworzy podkatalog typu \obj (objfre lub\onbjchk) w katalogu, który zawiera plik zródła.TARGETPATHLIBOkreśla ścieżkę pliku oraz katalog docelowy dla bibliotek importuutworzonych przez operację build.Jeżeli ścieżka pliku nie jestokreślona, to biblioteki importu umieszczane są w tym samympodkatalogu, co inne pliki produktów build.TARGETTYPEOkreśla typ budowanego produktu.Jest to zazwyczaj LIBRARY lubDYNLINK (dla DLL-i).TARGETEXTOkreśla rozszerzenie nazwy pliku dla DLL-i (na przykład CPL).Domyślne rozszerzenie nazwy pliku dla DLL-i to DLL.TARGETLIBSOkreśla zestaw bibliotek importu, z którymi musi być połączonytwój sterownik.INCLUDESZawiera listę ścieżek, które mają zostać przeszukane na okolicznośćwystępowania plików nagłówkowych podczas kompilacji.Buildszuka również plików nagłówkowych na domyślnej liściekatalogów.Zcieżki określone przez INCLUDES są przeszukiwaneprzed ścieżkami domyślnymi.SOURCESZawiera listę nazw plików zródłowych z rozszerzeniami.Pliki temuszą rezydować w tym katalogu, w którym rezyduje plik zródła.Listę plików zródłowych, które zawierają funkcję główną możnauzyskać za pomocą UMAPPL lub UMTEST, a nie za pomocą SOURCES.UMTYPEOkreśla typ budowanego produktu.Opcje to: Win32 (trybużytkownika), tryb jądra oraz konsola Win32.UMAPPLZawiera listę plików zródłowych, które zawierają funkcję główną.Jeżeli użyjesz UMAPPL, to build automatycznie utworzy plikiwykonywalne.UMTESTZawiera listę plików zródłowych, które zawierają funkcję główną.Jeżeli użyjesz UMTEST, musisz zidentyfikować pliki, które chcesz,aby zostały zbudowane, poprzez spisanie ich w wierszu poleceniabuild.UMAPPLEXTOkreśla rozszerzenie nazwy pliku dla plików wykonywalnych (naprzykład COM).Domyślne rozszerzenie nazwy pliku dla plikówwykonywalnych to EXE.UMLIBSZawiera listę nazw ścieżek bibliotek, które mają zostać połączone zplikami określonymi przez UMTEST, lub UMAPPL.Tutaj powinna byćzawarta biblioteka określona przez SOURCES.Nazwy ścieżek musząbyć bezwzględne.NTPROFILEINPUTUmożliwia korzystanie z pliku, który podaje listę kolejności, wjakiej program łączący powinien zyskiwać dostęp do funkcji.Plikten powinien być w tym samym katalogu, co plik zródła i powiniensię nazywać TargetName.prf, gdzie TargetName jest nazwą plikuokreśloną przez makropolecenie TARGETNAME.NTPROFILEINPUTjest ustawione na jeden (binarne), jeżeli ma być użyty plik PRF.DLLORDERUmożliwia określenie pliku, który podaje listę kolejności, w jakiejprogram łączący powinien uzyskiwać dostęp do funkcji.Makropolecenie musi być ustawione na nazwę pliku, który zawieralistę kolejności.Możesz używać tego makropolecenia zamiastNTPROFILEINPUT.386_WARNING_LEVELOkreśla poziom ostrzegawczy kompilatora.Tabela 1.3.Zmienne środowiskoweZmienna środowiskowa FunkcjaBASEDIRZawiera podstawę drzewa zródłowego produktu build (tzn.katalog, który zawiera plik kartoteki).BUILD_ALT_DIRDołącza wyszczególnione znaki do nazwy podkatalogu \obj.Zrodowiska budowy kontrolowanej i budowy dowolnejwykorzystują tę zmienną do tworzenia podkatalogów \objfre i\objchk.BUILD_DEFAULTZawiera listę domyślnych parametrów, które mają być przekazanedo programu usługowego build.BUILD_DEFAULT_TARGETSZawiera listę domyślnych przełączników docelowych.BUILD_MAKE_PROGRAMZawiera nazwę programu usługowego make wykorzystywanegoprzez build.Ta zmienna musi przybrać wartość nmake.exe.CRT_INC_PATHZawiera ścieżkę do katalogu, w którym zawarte są plikinagłówkowe systemu Windows 2000.CRT_LIB_PATHZawiera ścieżkę do katalogu, w którym zawarte są bibliotekiimportu C dostarczone przez Microsoft.DDK_INC_PATHZawiera ścieżkę do katalogu, w którym zawarte są specyficzne dlaDDK pliki nagłówkowe dostarczone przez Microsoft.DDK_LIB_PATHZawiera ścieżkę do katalogu, w którym zawarte są specyficzne dlaDDK biblioteki importu C dostarczone przez Microsoft.DDK_LIB_DESTZawiera ścieżkę do katalogu docelowego dla specyficznej dla DDKbiblioteki importu będącej produktem build.OAK_INC_PATHZawiera ścieżkę do katalogu, w którym zawarte są plikinagłówkowe dostarczone przez Microsoft.SDK_LIB_DESTZawiera ścieżkę do katalogu docelowego dla biblioteki importubędącej produktem build.SDK_LIB_PATHZawiera ścieżkę do katalogu, w którym zawarte są bibliotekiimportu C dostarczone przez Microsoft.WDM_INC_PATHZawiera ścieżkę do katalogu, w którym zawarte są specyficzne dlaWDM pliki nagłówkowe dostarczone przez Microsoft.C_DEFINESDefiniuje przełączniki, które są przekazywane do kompilatorów
[ Pobierz całość w formacie PDF ]