[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Hipnotyzer może pomagać w osiągnięciu celu końcowego, dając posthipnotyczne sugestie,umożliwiające pózniejsze wprowadzanie się w prawidłowy stan umysłu bez pomocy z zewnątrz istosowanie pp.Taki jest też cel opisanego w załączniku B postępowania przy samorozwijaniu się.Oba procesy sązresztą podobne.Dla uniknięcia powtórzeń istotne informacje zostały podane w dwu załącznikach;dlatego są one oprócz innych informacji z poprzednich rozdziałów ważne dla osób uczących siępercepcji pozazmysłowej.Hipnotyzer, stosujący podejście zgodnie z załącznikiem A, może chcieć przejąć niektóresformułowania z załącznika B.Z drugiej strony student, chcący dokonać samorozwoju wedługwytycznych załącznika B, powinien znać informacje z załącznika A.Powinien pamiętać przedewszystkim o tym, że żywe wizualne obrazy są niezbędne do pewnego funkcjonowania pp.Powinienznać różne zródła błędów, mających początek w głębi psychiki użytkownika pp.Również po zakończeniu treningu pp sprawność ta nie pozostaje statyczna i niezmienna.Przedewszystkim każda psychiczna, podobnie jak każda ludzka zdolność, ulega licznym wpływom.Sprawność pp rozwija się i podlega zmianom.Nowe charakterystyczne cechy mogą być nabyte, adawne stracone.Zdolność pp, którą się już uzyskało, jest więc zdolnością dynamiczną.Odwracalne wahania mają zazwyczaj swoją przyczynę w częściowo zmieniającym się staniepsychicznym danej osoby, np.w zmęczeniu, w chorobie, w niezdolności do koncentracji,spowodowanej przez jakieś silne osobiste przeżycie, zmartwienia i inne czynniki.Nieodwracalnezmiany występują głównie jako następstwa okresowo długich przemian motywacji danej osoby.Odzwierciedlają zmiany zainteresowań i społecznych uwarunkowań (np.może się zwiększyćzainteresowanie danej osoby diagnostyką chorób dzięki jej osiągnięciom w tej dziedzinie, przyjednoczesnym zaniku sprawności w innych dziedzinach).Również zanikają sprawności długo niećwiczone.Stwierdzamy jeszcze raz, ze z pp dzieje się to samo, co z każdą inną sprawnością.Jeślispołeczne uwarunkowania (drwiny przyjaciół) uczynią stosowanie pp nieprzyjemnym lubniepożądanym, można również stracić tę umiejętność.Jak widzimy, problem kontroli pp przewyższa czysto psychologiczne rozważania.Pierwszyproblem polegał na rozwijaniu i trenowaniu pp.Jeśli więc chcemy posiadać je jako stale dyspozycyjnąumiejętność, powstaje drugi problem: ważne jest, aby utrzymać pierwotną motywację danej osoby.Może to być trudne, ponieważ często występują kompleksowe socjologiczne czynniki (także niekontrolowane).Czasami nawet trudno jest rozpoznać czynniki zmieniające motywację i przez torównież pogarszają się wyniki.Bez wątpienia nie będzie całkowitej kontroli nad pp, dopóki ta zdolność nie zintegruje sięemocjonalnie i psychicznie w życiu każdego człowieka oraz moralnie i prawnie w życiuspołeczeństwa.Percepcja pozazmysłowa musi być najpierw zaakceptowana jako właściwośćindywidualnie pożądana i społecznie cenna.ZAACZNIK BRozwijanie własnej percepcji pozazmysłowejNiniejszy proces rozwijania pp polega na tych samych zasadach, co poprzednio omówiona metodahipnotyczna: na spowodowaniu prawidłowego stanu umysłu, czekaniu na nadchodzące impresje pp iich ostatecznej ocenie w celu usunięcia możliwych błędów i uczynienia dokonań pp bardziejpewnymi.Wiedza o pp i jej funkcjonowaniu (którą przyswoiliśmy sobie w poprzednich rozdziałach)pomoże każdemu uczącemu się przystosować kreatywnie tę metodę do swoich osobistych potrzeb.*Proszę zrobić więc zdecydowany krok od teorii do praktyki: proszę nagrać na taśmę samemu lubprzy pomocy przyjaciela/przyjaciółki kurs rozwijania własnej percepcji pozazmysłowej.Większyentuzjazm nastąpi, jeśli nasze wysiłki w pobudzaniu i rozwijaniu waszego szóstego zmysłu dadząpierwsze sukcesy.Rozwijanie pp jest procesem twórczym.Ponieważ ludzie różnią się od siebie, również procestreningu musi być zróżnicowany tak, aby jak najlepiej odpowiadał indywidualnym potrzebom istrukturze osobowościowej każdego uczącego się.Kreatywnie przystosowane postępowaniedoprowadzi szybciej do sukcesu niż sztywny schematyczny proces, niewątpliwie zaniedbującyindywidualne różnice.Odpowiednio dopasowane postępowanie czyni trening przyjemniejszym iweselszym dla ucznia, stymuluje jego wysiłki, aktywizuje zainteresowanie i powoduje ogólniekorzystniejsze nastawienie.Przystosowanie zależy często od formy pp, którą chcielibyśmy rozwijać.Jeśli dążymy do zdarzeńpoza ciałem, mogących prowadzić do pp (w rodzaju wędrującego jasnowidzenia), powinien namodpowiadać lot balonem.Jeśli natomiast wolimy spokojniejsze zdarzenie, można wywołać we śnieprorocze marzenie lub spróbować się w psychologii i preferować spokojną jazdę łódką.Jeśliwybierzemy zdarzenie przyszłościowe wyobrazimy sobie lot balonem lub podróż łódką wprzyszłość.Część 1: Zapis na taśmie magnetofonowej
[ Pobierz całość w formacie PDF ]