[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Sterowność pojazdu będziew pełni zachowana, ale będziesz musiału ywać większej siły do obracaniakierownicą.Jak najszybciej sprawdukład w specjalistycznej stacji obsługi.Układ spryskiwaczyGdy silnik jest zimny, poziom płynupowinien sięgać znaku MAX.Je eli poziom płynu spadnie poni ejznaku MIN, nale y uzupełnić jegoniedobór właściwym płynem.Więcejszczegółów znajdziesz w podrozdzialePłyny na stronie 194.Silniki 1,8/2,0 l Duratec-HE i TurboDieselPrzedni i tylny układ spryskiwaczy szybzasilane są z tego samego zbiornika.Nie ma konieczności sprawdzaniapoziomu płynu.Po uzupełnieniu płynu dokładniezamknij pokrywę.187Przeglądy okresowe i obsługaProgramowalna nagrzewnica Wymiana piór wycieraczekdodatkowaWycieraczki przedniej szyby" Programowalna nagrzewnicadodatkowa powinna być włączana naokoło 10 minut przynajmniej raz wmiesiącu, przez cały rok.Zapobiega tozakleszczaniu pompy wodnej i silniczkanagrzewnicy." Aby zapobiec korozji, płyn chłodzącyw Twoim poje dzie powinien zawieraćprzynajmniej 10% płynuniskozamarzającego przez cały rok.Sprawdzanie piór wycieraczekUnieś ramię wycieraczki.Ustaw pióropod kątem prostym do ramieniawycieraczki.Zdejmij pióro z ramieniawycieraczki i wymień je.Wycieraczka tylnej szybyUnieś ramię wycieraczki.Wyciągnijpióro wycieraczki z zacisku.Ustaw nowepióro wycieraczki w tym samympoło eniu i wciśnij je w zacisk.Sprawdzaj gładkość krawędzi piórawycieraczki, przesuwając po niej palcem.Krawędzie piór wycieraczek nale yczyścić miękką gąbką zamoczoną wwodzie.188Przeglądy okresowe i obsługaUkład spryskiwaczy reflektorów Dysza spryskiwacza tylnej szyby znajdujesię w spoilerze drzwi tyłu nadwozia, zprawej strony górnego środkowegoświatła STOP.Włączenie ogrzewania przedniej szybyspowoduje odmro enie przedniej szybyoraz dysz spryskiwaczy.INFORMACJE NA TEMAT OPONDla Twojego bezpieczeństwaJeśli musisz wjechać na krawę nik, zróbto powoli, naje d ając kołami podkątem prostym, jeśli to mo liwe.UnikajNigdy nie włączaj spryskiwaczawysokich i ostrych krawędzi.Przyjednorazowo na dłu ej ni 10parkowaniu nie obcieraj boków opon.sekund.Nie wolno równieuruchamiać spryskiwacza, gdyRegularnie sprawdzaj opony pod kątemzbiornik płynu jest pusty.nacięć, ciał obcych i nierównomiernegozu ycia.Nierównomiernie zu ytybie nik oznacza złe ustawienieUkład spryskiwaczy reflektorów działazbie ności kół.tylko przy zapalonych reflektorach iNa stronie 198 znajdziesz informacje nawłączonym spryskiwaczu przedniejtemat dopuszczalnych łańcuchówszyby.Układ jest zasilany płynem zeprzeciwśnie nych.zbiornika spryskiwaczy szyb.Regulacja dysz spryskiwaczy szybKierunek strumienia spryskiwaczamo na zmienić przez wło enie szpilki wotwór spryskiwacza i odpowiednie jejobrócenie.189Dane techniczneNUMERY IDENTYFIKACYJNE Numer silnikaW zale ności od typu silnika jego numeridentyfikacyjny znajduje się (patrząc wkierunku jazdy):" Silniki Duratec z tyłu bloku silnika,z prawej strony." Silniki Duratorq-TDCi Turbo Diesel na bloku silnika, obok filtru/chłodnicyoleju.Tabliczka identyfikacyjna pojazduTabliczka identyfikacyjna pojazduznajduje się na podstawie słupka B.Numer identyfikacyjny pojazduNumer identyfikacyjny pojazdu znajdujesię na plastykowej etykietce znajdującejsię po lewej stronie tablicy rozdzielczej.190Dane technicznePALIWOStosuj wyłącznie paliwo wysokiej jakościbez adnych dodatkowych składników.Pojazdy z silnikiem benzynowymStosuj benzynę bezołowiową zgodną zeuropejską normą EN 228 lubanalogiczną, o liczbie oktanowejminimum LO 95.Benzyna etylizowanalub paliwo/dodatki paliwowezawierające inne składniki metaliczne(np.na bazie manganu) mogą uszkodzićukład kontroli emisji spalin.Pojazdy z silnikiem DieselStosuj olej napędowy zgodny zeuropejską normą EN 590 lubanalogiczną.Nie mieszaj go z adnymolejem, benzyną ani innymi płynami.Dopuszczalne są oleje napędowe zdodatkiem do 5 % biokomponentów(RME - bio diesel).Nie zaleca się przedłu onego stosowaniadodatków zapobiegających wytrącaniusię parafiny w paliwie.Nie dodawajnafty, parafiny lub benzyny do olejunapędowego.191Dane techniczneZu ycie paliwa wg normy EC 80/1268/EECZu ycie paliwa l/100 kmPrzeło enie EmisjaPrzeło enie EmisjaRozmiarRozmiarprzekładni CO2Warunki Warunki Warunkiopongłównej (g/km)miejskie pozamiejskie mieszane1,4 l Duratec 16V 59 kW (80 KM)/3-/5-drzwiowy/kombi/Mechanicznaskrzynia biegówWszystkie 4.06 8.7 5.4 6.6 1591,6 l Duratec 16V 74 kW (100 KM)/3-/5-drzwiowy/kombi/Mechanicznaskrzynia biegówWszystkie 4.06 8.7 5.5 6.7 1611,6 l Duratec 16V 74 kW (100 KM)/3-drzwiowy/Automatyczna skrzyniabiegówWszystkie 4.20 10.4 5.9 7.5 1801,6 l Duratec 16V 74 kW (100 KM)/5-drzwiowy/kombi/Automatycznaskrzynia biegówWszystkie 4.20 10.6 6.0 7.7 1841,6 l Duratec 16V Ti-VCT 85 kW (115 KM)/3-/5-drzwiowy/kombi/Mechaniczna skrzynia biegówWszystkie 4.06 8.7 5.1 6.4 1551,8 l Duratec-HE 92 kW (125 KM)/3-/5-drzwiowy/kombi/Skrzynia biegów Durashift CVTWszystkie 5.19 10.3 5.8 7.5 1812,0 l Duratec-HE 106 kW (144 KM)/3-/5-drzwiowy/kombi/Mechanicznaskrzynia biegówWszystkie 4.06 9.8 5.4 7.1 1701,6 l Duratorq-TDCi 66 kW (90 KM)/3-/5-drzwiowy/kombi/Mechanicznaskrzynia biegówWszystkie 3.41 5.9 4.0 4.7 1251,6 l Duratorq-TDCi 80 kW (109 KM)/3-/5-drzwiowy/kombi/Mechanicznaskrzynia biegówWszystkie 3.41 6.2 4.0 4.8 1271,6 l Duratorq-TDCi 80 kW (109 KM)/3-/5-drzwiowy/Skrzynia biegówDurashift CVTWszystkie 4.33 6.9 4.7 5.5 1461,6 l Duratorq-TDCi 80 kW (109 KM)/kombi/Skrzynia biegówDurashift CVTWszystkie 4.33 7.0 4.8 5.6 149192Dane techniczneZu ycie paliwa wg normy EC 80/1268/EECZu ycie paliwa l/100 kmPrzeło enie EmisjaPrzeło enie EmisjaRozmiarRozmiarprzekładni CO2Warunki Warunki Warunkiopongłównej (g/km)miejskie pozamiejskie mieszane2,0 l Duratorq-TDCi 98 kW (133 KM)/3-/5-drzwiowy/kombi/Mechaniczna skrzynia biegów 1Wszystkie 4.07/2.853 7.4 4.4 5.5 1452,0 l Duratorq-TDCi 100 kW (136 KM)/3-/5-drzwiowy/Mechanicznaskrzynia biegów 2Wszystkie 4.07/2.853 7.4 4.44/4.65 5.54/5.65 1454/14852,0 l Duratorq-TDCi 100 kW (136 KM)/kombi/Mechaniczna skrzyniabiegów 2Wszystkie 4.07/2.853 7.5 4.54/4.75 5.64/5.75 1484/15151 Tylko Francja.2 Wartości obowiązujące od ok.5 000 km (okres docierania).3 4.07 dla biegów 1-4, 2.85 dla biegów 5 i 6.4 Emisja III etapu.5 Emisja IV etapu i filtr cząstek stałych.OLEJ SILNIKOWYWymiana oleju Dolewanie olejuStosuj olej silnikowy Ford/Motorcraft Je eli olej spełniający powy szeFormula E SAE 5W-30.specyfikacje nie jest dostępny, nale yzastosować olej o lepkości SAE 5W-30,Alternatywnie mo na stosować olejeSAE 5W-40 lub SAE 10W-40, wsilnikowe o lepkości SAE 5W-30,zale ności od temperatury otoczenia,spełniające wymagania specyfikacjispełniający wymagania specyfikacjiForda WSS-M2C913-B.ACEA A1/B1 lub ACEA A3/B3.U ycietych olejów mo e wydłu yć czasrozruchu, zmniejszyć osiągi silnika, atak e zwiększyć zu ycie paliwa i emisjęspalin
[ Pobierz całość w formacie PDF ]