[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jednakże filozofia hinduska tak bardzo zajęta jest główną ideą, iż wartość ma jedynieAbsolut, że zmierza ku potępieniu tych gun (nawet sattwy) jako czegoś złego.Jest towłaściwe podejście, ale jedynie gdy się działa z jakiegoś wyższego poziomu.A mywolelibyśmy, jeśli mamy naprawdę osiągnąć mądrość, unikać tego wiecznego lamentu,który charakteryzuje myśl Półwyspu Indyjskiego : "Wszystko jest cierpieniem" etc.Przyjmując doktrynę hinduistów o dwóch fazach Absolutu, musimy, jeśli mamy byćkonsekwentni, połączyć je razem jako dobre albo złe.Jeśli bowiem jedna jest dobra, adruga zła, popadamy w dualność, dla której uniknięcia wymyśliliśmy Absolut.Idea chrześcijańska mówiąca o tym, że grzech był coś wart, skoro zbawienie jest bardziejwarte, a odkupienie godne jest utraty niewinności, wydaje się bardziej satysfakcjonująca.Zwięty Paweł powiada : "Gdzie jest obfitość grzechu, tam większa obfitość łaski.A zatem,czyż mamy czynić zło, by przyszło dobro? Uchowaj Boże".Ale przecież właśnie tak czynisam Bóg, po cóż by bowiem stwarzał Szatana z zalążkiem jego "upadku"? Miast potępiania tych trzech jakości bez ceremonii, przyjmijmy je jako częścisakramentu.Ten szczególny aspekt Bicza, Sztyletu i Aańcucha poddaje na myślsakrament pokuty.Bicz jest Siarką.Jego stosowanie budzi naszą ospałą naturę i może być pózniejstosowany jako instrument karcenia buntującej się woli.Odnosi się do Nefesh, duszyzwierzęcej, pragnień naturalnych.Sztylet jest Rtęcią : stosuje się go, by obniżyć za dużą temperaturę poprzez upuszczeniekrwi.I ta broń właśnie zanurza się w bok lub serce Maga, by wypełnić Zwięty Puchar.Odnosi się on do tego, co jawi się między zachciankami a rozsądkiem.Aańcuch jest Solą : służy wiązaniu błądzących myśli.Z tej oto przyczyny jest onumieszczony wokół szyi Maga, gdzie mieści się Daath.Instrumenty te przypominają nam także o bólu, śmierci i związaniu.Badacze ewangeliiprzypomną sobie, że były one wykorzystane w czasie męczeństwa Chrystusa, tyle żeSztylet zastąpiono gwozdziami.Trzonek Bicza winien być wykonany z żelaza, smagacze z dziewięciu miedzianych drutów,a w każdy z nich wplecione małe kawałki ołowiu.%7łelazo reprezentuje okrucieństwo,miedz - miłość, a ołów - surowość.Sztylet wykonany jest ze stali inkrustowanej złotem, a rękojeść jest również złota.Aańcuch wykonany jest z czystego żelaza.Składa się z 333 ogniw.Jasne się teraz staje, dlaczego broń ta ułożona jest wokół flakoniku z przejrzystegokryształu, w którym trzymany jest Zwięty Olejek.Bicz utrzymuje aspirację ; Sztylet wyraża wolę uświęcenia wszystkiego ; Aańcuch chroniprzed błądzeniem.Możemy się teraz zająć samym Zwiętym Olejkiem.ROZDZIAA VZwięty OlejekZwięty Olejek jest Aspiracją Maga.To on go uświęca, by dokonał Wielkiego Dzieła, a jegomoc jest taka, że uświęca również samą Zwiątynię i przedmioty w niej się znajdujące.Jest również łaską i krzyżmem, jako że aspiracja nie jest ambicją.Jest jakościąumieszczoną wyżej.Z tego powodu Mag najpierw namaszcza czubek swojej głowy, przeddokonaniem uświęcenia pozostałych ośrodków.Olejek jest koloru czystego złota.A kiedy dotknie skóry, powinien ją sparzyć i przeniknąćdo ciała z intensywnością ognia.Jest czystym światłem przeniesionym przez pragnienia.Nie jest Wolą Maga, pragnieniem niższego osiągnięcia wyższego, lecz jest tą iskrą czegośwyższego w Magu, która pragnie zjednoczyć ze sobą coś niższego. Gdyby zatem Mag nie został wpierw namaszczony olejkiem, całe jego dzieło byłobyzmarnowane i złe.Olejek składa się z czterech substancji.Podstawą wszystkiego jest olej z oliwy.Oliwajest, tradycyjnie, darem Minerwy, Mądrością Boga, Lotosem.W niej rozpuszczają siępozostałe trzy olejki : olej z mirry, olej z cynamonu i olej z galangalu.Mirra odnosi się doBinah, Wielkiej Matki, która jest zarówno zrozumieniem Maga, jak i tym smutkiem iwspółczuciem, jakie budzi kontemplacja Wszechświata.Cynamon reprezentuje Tifereth,Słońce - Syna, w którym Chwała i Cierpienie są tożsame.Galangal reprezentuje Kether iMalkuth, Pierwszego i Ostatniego, Jeden i Wielu, jako że w tym Olejku są oni Jednym.Olejki te zebrane razem reprezentują zatem całość Drzewa %7łycia.Dziesięć Sefirotówzlewa się w czyste złoto.Olejek nie może zostać przygotowany z surowej mirry, cynamonu i galangalu.Próba takawytworzy jedynie brązową maz, z której nie powstanie olej.Z substancji tych musizostać wytłoczony olej, zanim zostaną połączone ze sobą.Doskonały Olejek jest najbardziej przenikający i subtelny.Stopniowo rozprzestrzenia sięświecącą mgiełką na każdy przedmiot w Zwiątyni.Każdy z tych przedmiotów będziezatem płonąć w świetle Lampy.Olejek ten jest taki, jak to, co się znajdowało we wdowimdzbanku : odnawia i zwielokrotnia się cudownie, jego zapach wypełnia całą Zwiątynię,jest duszą, której ordynarniejszym zapachem jest ciało.Flakonik zawierający Olejek powinien być z czystego kryształu, a niektórzy Magowietworzą go w kształcie kobiecej piersi, jako że jest ona prawdziwym pokarmem dlawszystkiego, co żyje.Z tej również przyczyny robi się go z macicy perłowej i zatykarubinem.ROZDZIAA VIRóżdżkaWola Maga jest w swej istocie dwojaka, jako że zakłada początek i koniec ; chcąc się staćczymś, to przyznać, że się tym czymś nie jest.Stąd chcieć czegokolwiek nie będącego czymś najwyższym, to wciąż błądzić.Jakakolwiekwola nie będąca oddaniem siebie Ukochanemu jest Czarną Magią.A jako że to poddaniesię będące tak prostym czynem, postrzegane jest przez nasz przeładowany umysł jakocoś bardzo trudnego, konieczny jest trening.Co więcej, Jazń, która składa siebie wofierze, musi być całą Jaznią.Nie można przyjść pod ołtarz Najwyższego z nieczystym lubniepełnym ofiarowaniem.Jak napisane jest w Liber LXV, "Jego oczekiwanie jest końcem,a nie początkiem".Trening ten może doprowadzić do różnego rodzaju komplikacji, w zależności od naturyUcznia i stąd może być dla niego konieczne korzystanie z takich rzeczy, które innymwydawałyby się nie związane z celem.Tak samo nie jest a priori jasne, po co graczowi wbilard potrzebny jest rejestr. Gdy pragniemy czegokolwiek, przyjrzyjmy się temu, czy wola nasza jest wystarczającomocna, by zdobyć coś, czego pragniemy bez straty czasu.Trzeba zatem koniecznie rozwinąć wolę do największych rozmiarów, nawet jeśliostatecznym zadaniem jest całkowite jej poddanie.Częściowe poddanie się niedoskonałejwoli nie liczy się w Magii.Ażeby wola stała się dzwignią, konieczny jest punkt oparcia.Punktem oparcia jest głównaaspiracja Ucznia.Wszelkie zachcianki, które nie podlegają tej podstawowej woli, są jakwyciek lub jak tłuszcz u atlety.Większość ludzi na świecie cierpi na ataksję.Nie potrafią oni skoordynować swoich mięśnimentalnych, by wykonać określony ruch.Nie posiadają prawdziwej woli, jedynie zestawżyczeń, z których wiele jest ze sobą sprzecznych [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl