[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Dość typo­wą treść zawierała depesza nadesłana z Madrytu:NADAWCA: S.RAMONES, FSR MADRYT ADRESAT: CASEY SINGLETON, QA/IRTALARMUJĄCE WIEŚCI OD MEGO ZNAJOMEGO Z LINII IBERIA B.ALONSO, ŻE WOBEC WYPADKU W MIAMI JAA MOŻE JESZCZE BARDZIEJ OPÓŹNIĆ CERTYFIKACJĘ SAMOLOTU N22, MOTYWUJĄC TO WĄTPLIWOŚCIAMI CO DO PARAMETRÓW TECHNICZNYCH MODELU.PROSZĘ O RADĘ.Casey westchnęła.Można się było spodziewać takiego obrotu rzeczy.JAA, czyli Wspólna Rada Transportu Powietrznego, była europejskim od­powiednikiem FAA i w ostatnich czasach zaczynała coraz bardziej spię­trzać amerykańskim producentom trudności z wchodzeniem na rynki Wspól­noty Europejskiej.Wyglądało to na wstępne przymiarki do wielkiej próby sił, lecz wielu urzędników ze Stanów nadal nie mogło zrozumieć, na czym polega różnica między subtelnymi metodami zawierania kontraktów han­dlowych a kwestionowaniem parametrów technicznych danego typu samo­lotu.Co więcej, od pewnego czasu ze strony JAA powtarzały się różne próby nakłonienia amerykańskich przewoźników do kupowania silników odrzutowych produkowanych w Europie.Linie amerykańskie wciąż nie chciały przystać na takie warunki, toteż nie było się czemu dziwić, że JAA wykorzystywała okazję pożaru samolotu w Miami do podawania w wątpli­wość jakości maszyn Nortona, a tym samym do wywarcia jeszcze silniej­szego nacisku.Ostatecznie chodziło jednak o sprawę polityczną, a więc nie leżącą w jej gestii.Sięgnęła po następny teleks:NADAWCA: S.NIETO, FSR VANCOUVZR ADRESAT: CASEY SINGLETON, QA/IRTPIERWSZY OFICER LU ZAŃ PING MUSIAŁ DZISIAJ O 4 RANO ZOSTAĆ W SZPITALU MIEJSKIM VANCOUVER PODDANY OPERACJI USUNIĘCIA KRWIAKA POD CZASZKĄ.Z TEGO POWODU NIE BĘDZIE MÓGŁ UDZIELIĆ ŻADNYCH WYJAŚNIEŃ CO NAJMNIEJ PRZEZ 48 GODZIN.DALSZE INFORMACJE PODAM PÓŹNIEJ.Singleton liczyła jednak na to, że uda się wcześniej wydobyć jakieś wiado­mości z rannego członka załogi.Przede wszystkim chciała się dowiedzieć, co robił w ogonowej części samolotu, dlaczego nie siedział w kabinie pilotów.Oka­zywało się teraz, że będzie musiała zaczekać na wyjaśnienie tej sprawy aż do końca tygodnia.Uniosła kolejny teleks i po chwili zmarszczyła brwi ze zdumienia.NADAWCA: RICK RAKOSKI, FSR HONGKONG ADRESAT: CASEY SINGLETON, QA/IRTODEBRAŁEM PROŚBĘ O DOSTARCZENIE RAPORTÓW SERWISOWYCH DOTYCZĄCYCH SAMOLOTU TPA KURSUJĄCEGO NA TRASIE 545, NR SER.271, TUT.NR REJ.098/443/ HB09.PRZEKAZAŁEM JĄ DYREKCJI LINII LOTNICZYCH.W ODPOWIEDZI NA ŻĄDANIE FAA TRANSPACIFIC UDOSTĘPNIA WSZELKIE PROTOKOŁY Z PRZEGLĄDÓW NA LOTNISKACH KAITAK HONGKONG, SINGAPUR ORAZ MELBOURNE.PRZESYŁAM TE DOKUMENTY POCZTĄ ELEKTRONICZNĄ DO SIECI NORTONA O 22.10 CZASU LOKALNEGO.WCIĄŻ STARAM SIĘ O UZYSKANIE ZEZNAŃ CZŁONKÓW ZAŁOGI, ALE NAPOTYKAM TRUDNOŚCI.To dość sprytne ze strony TransPacłfic, pomyślała Casey.Najwyraźniej linie nie chciały dopuścić do składania zeznań przez członków załogi, toteżudostępniały całą dokumentację techniczną, aby zachować pozory stosowania się do żądań FAA.Do jej gabinetu zajrzała Norma.- Raporty z Los Angeles są już w drodze - powiedziała - a papiery z Hongkongu przyszły w nocy.- Tak, widziałam.Czy znasz może kod, pod jakim są dostępne w sieci?- Proszę bardzo.Wręczyła jej kartkę z notesu i Casey pospiesznie wystukała zapisany kod na klawiaturze swego terminalu.Przez kilka sekund czekała niecierpliwie na odnalezienie zapisów na dyskach, wreszcie na ekranie monitora wyświetliło się zestawienie:PROT.PRZEGLĄDÓW N-22 / NR SER.271 / NR REJ.FR098/443/HB09DD 5/14 AS 6/19 MOD 8/12< PS KAITAK - PRZEGLĄD A - C< PS SNGPOR - TYLKO PRZEGLĄD B< PS MELB - TYLKO PRZEGLĄD A, BMam, w porządku - oznajmiła.Norma zamknęła drzwi.Minęła prawie godzina, zanim Casey znalazła wreszcie to, czego szukała.Ostatecznie jednak udało jej się odkryć, gdzie i kiedy został zamontowany trzpień zatrzaskowy slotu w samolocie linii TransPacific.Dziesiątego listopada ubiegłego roku, podczas rejsu z Bombaju do Mel­bourne, kapitan miał kłopoty z radiostacją.Wylądował awaryjnie w Indonezji, na Jawie, gdzie bez większych kłopotów naprawiono radiostację, wymieniając całą płytę z uszkodzonymi elementami.Po zatankowaniu samolot ruszył w dal­szą drogę do Melbourne.Na miejscu oddano maszynę do przeglądu, a technicy australijskiej obsługi naziemnej odkryli jakieś nieprawidłowości w funkcjonowaniu sterów prawego skrzydła.Wielkie dzięki, Amos, pomyślała Singleton.Zatem rzeczywiście skrzydło było naprawiane.Mechanicy odnotowali w raporcie wgniecenie łączek przewodów paliwo­wych oraz zauważalne wygięcie trzpienia chwytaka slotu.Zaznaczyli nawet, że prawdopodobnie owe drobne uszkodzenia powstały na skutek nieostrożności tech­ników indonezyjskich.Wszystkie złączki przewodów paliwowych były w N-22 umieszczone tuż pod dolną powierzchnią skrzydła, przy samej krawędzi natarcia.Wyglądało więcna to, że obsługa z Jawy podczas tankowania nieuważnie naciągnęła wąż, na przykład ruszając cysterną do przodu, podczas gdy jego końcówka wciąż tkwiła w otworze wlewu paliwa [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl