[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jeśli plik jestnieodpowiedni, należy wybrać polecenie Anuluj.Aby zapisać plik z serwisu FTP na lokalnym dysku twardym:1 Wykonaj kroki od 1 do 3 z procedury Aby otworzyć folder w serwisie FTP.2 Kliknij plik prawym przyciskiem myszy i wybierz polecenie Pobierz plik.3 Z listy Zapisz w wybierz dysk, na którym chcesz zapisać plik.4 Kliknij dwukrotnie folder, w którym plik ma zostać zapisany.5 Wpisz nazwę pliku w polu Nazwa pliku.Praca z modelami trójwymiarowymiJednym z elementów, które można wprowadzać do obrazka, są modeletrójwymiarowe.Możliwy jest import bezpośrednio do obrazka dowolnego modeluzapisanego w formacie QuickDRAW Meta File (.3DMF), 3D File (.B3D) lubVirtual Reality Modeling Language File (.WRL).W celu przeprowadzenia importu do programu Corel PHOTO-PAINT plikutrójwymiarowego w formacie nierodzimym można posłużyć się oknemdialogowym Import modelu trójwymiarowego.Proces ten, określany mianemrenderowania, polega na wybraniu określonego widoku modelu trójwymiarowegoi rzutowania go do postaci dwuwymiarowego obiektu na obrazku.Okno dialogowe Import modelu trójwymiarowego oferuje także dostęp dowielu narzędzi pozwalających manipulować danym modelem i wzbogacać jegowygląd.Narzędzia kamery służą do wyświetlania modelu pod dowolnym kątemi w dowolnym powiększeniu.Kamery dają się pozycjonować wzdłuż osi x i y,a także obracać.Ponadto dostępna jest regulacja ogniskowej obiektywu kamery,co przekłada się na przybliżanie (powiększanie) lub oddalanie (pomniejszanie)modelu.Oprócz pozycjonowania kamery względem obiektu można wprowadzać różnezródła oświetlenia.W programie Corel PHOTO-PAINT oferowane są cztery typyoświetlenia różniące się rodzajem efektu.Zwiatło rozproszone pozwala uzyskaćefekt światła dziennego, natomiast światło reflektorowe pozwala skierowaćpromień w ściśle określone miejsce.Zwiatło odległe symuluje światło pochodzącez niewidocznego zródła, natomiast światło punktowe rozsyła promienie wewszystkich kierunkach.36 Corel PHOTO-PAINT: Rozdział 2Importowanie modelu trójwymiarowegoPodczas importowania modelu trójwymiarowego okno dialogowe Import modelutrójwymiarowego pozwala określić wygląd modelu przed jego zrenderowaniemdo postaci obiektu dwuwymiarowego.Aby przeprowadzić import modelu trójwymiarowego:1 Wykonaj jedną z następujących czynności:Z menu Plik wybierz polecenie Otwórz, by zaimportować model donowego dokumentu.Z menu Plik wybierz polecenie Importuj, by zaimportować model doaktywnego dokumentu.2 Zaznacz pole wyboru Podgląd , by móc widzieć miniaturę reprezentującązawartość obrazka.3 Z listy Szukaj w wybierz dysk, na którym zapisany jest plik.4 Kliknij dwukrotnie folder, w którym znajduje się plik.5 Kliknij dwukrotnie nazwę pliku.Manipulowanie modelem trójwymiarowymW polu podglądu okna dialogowego Import modelu trójwymiarowego możnazmienić sposób wyświetlania modelu oraz swobodnie dobrać jego pozycję.Modelmoże być także obracany, by widoczna była inna jego strona.Aby wybrać sposób wyświetlania modelu trójwymiarowego:1 Kliknij kartę Renderowanie.2 Wybierz jeden z poniższych formatów na liście Ekran : QuickDraw 3D Interactive powoduje wyświetlenie modelutrójwymiarowego w naturalnej postaci, QuickDraw 3D Wireframe powoduje wyświetlenie modelutrójwymiarowego w postaci szkieletowej.Aby dobrać pozycję modelu trójwymiarowego:1 Naciśnij przycisk Manipuluj modelem.2 Zaznacz model.3 Przeciągnij jeden z węzłów, by dobrać położenie modelu wzdłuż osi x lub y.Wprowadzenie 37 Aby przemieścić model wzdłuż osi z, należy trzymać wciśnięty klawisz CTRL.Aby obrócić model trójwymiarowy:1 Naciśnij przycisk Obróć model.2 Zaznacz model.3 Przeciągnij jeden z węzłów obrotu.Korzystanie z kameryW oknie dialogowym Import modelu trójwymiarowego można korzystaćz kamery w celu zmiany perspektywy, z jakiej widoczny jest modeltrójwymiarowy.Aby uzyskać pożądany efekt, należy trochę poeksperymentowaćz ogniskową obiektywu (czyli stopniem powiększenia), pozycją i kątem obrotu.Aby zmienić stopień powiększenia w obiektywie kamery:1 Naciśnij przycisk Kamera - powiększenie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]